E-mail marketing je masové médium, kdy je komunikováno naráz s relativně velkou cílovou skupinou (většinou tisíce až statisíce osob). Při takovémto typu komunikace je každý detail důležitý. Vzhled, který koresponduje s Corporate Identity (dále již „CI“) společnosti, který je zajímavý a líbivý, dokáže zvýšit efekt kampaně až o desítky procet. Proto vždy klientům doporučujeme si nechat zpracovat HTML šablonu newsletteru na míru jejich potřebám, charakteru cílové skupiny a dodržením jejich CI.
Ukázky šablon vytvořených na míru klienta
Vyplatí se nechat si vytvořit šablonu na míru?
Odpověď zní: jednoznačně ANO! Cena za vytvoření HTML šablony na míru se při prvním pohledu a srovnáním s provozními náklady e-mail marketingu může zdát vyšší. Nicméně je třeba si uvědomit, že se nejedná o pravidelnou investici, ale investici jednorázovou s opakovaným využitím v průběhu až několika let.
Ceny za kompletní zpracování HTML šablony newsletteru se zpravidla pohybují mezi 12 a 20 tis. Kč. Záleží na požadavcích klienta, množství korektur, více variantách šablony i složitosti zpracování. Kompletní dodávka šablony pro Easy-Editor zahrnuje v ceně grafický návrh na základě CI, naprogramování šablony včetně responzivní verze, otestování v běžných e-mailových klientech a nasazení do účtu včetně zaškolení ovládání.
Příklad: Srovnání 2 firem – firmy A a firmy B
Srovnání bere v potaz shodnou cílovou skupinu, shodnou periodicitu rozesílání kampaní, horizont 1 rok a externí náklady na e-mail marketing, přičemž interní náklady jsou při využití šablony na míru také nižší. Rozdíl v efektivitě (v tomto případě click-rate) je vypočítán na základě dlouholeté znalosti statistik takovýchto kampaní.
Firma A je nedůvěřivá a přehnaně spořivá, zaplatí jen ty nejnutnější náklady a vše ostatní se snaží zvládnou vlastními silami. To platí i o návrhu šablony a komponování kampaní.
Firma B je firmou moderního typu, která se snaží outsourcovat činnosti, ve kterých nemá dostatečné znalosti a zkušenosti. Přenechává část práce odborníků a tak si nechá vytvořit i HTML šablonu newsletteru na míru.
- Náklady na pořízení šablony: 0 Kč
- Provozní náklady: 18.000 Kč / rok
- Celkové náklady za rok: 18.000 Kč
- Cílová skupina: 10.000 osob
- Pravidelnost rozesílání: 3x měsíčně
- Click-rate: 4% = 400 kliknutí
- Přínos za kliknutí: 10 Kč / kliknutí
- Přínos celkem za rok: 144.000 Kč
- (12 měsíců x 3 rozesílky x 400 kliknutí x 10 Kč)
- Zisk celkem: +126.000 Kč / rok
- Náklady na pořízení šablony: 20.000 Kč
- Provozní náklady: 18.000 Kč / rok
- Celkové náklady za rok: 38.000 Kč
- Cílová skupina: 10.000 osob
- Pravidelnost rozesílání: 3x měsíčně
- Click-rate: 6% = 600 kliknutí
- Přínos za kliknutí: 10 Kč / kliknutí
- Přínos celkem za rok: 216.000 Kč
- (12 měsíců x 3 rozesílky x 600 kliknutí x 10 Kč)
- Zisk celkem: +190.000 Kč / rok
Jak je patrné, již za první rok se Firmě B investice do vytvoření HTML šablony na míru vyplatila. Další roky by obě společnosti měly již náklady shodné, přičemž přínos by měla vyšší Firma B.