HTML šablona newsletteru – proč si ji nechat vytvořit?

E-mail marketing je masové médium, kdy je komunikováno naráz s relativně velkou cílovou skupinou (většinou tisíce až statisíce osob). Při takovémto typu komunikace je každý detail důležitý. Vzhled, který koresponduje s Corporate Identity (dále již “CI”) společnosti, který je zajímavý a líbivý, dokáže zvýšit efekt kampaně až o desítky procet. Proto vždy klientům doporučujeme si nechat zpracovat HTML šablonu newsletteru na míru jejich potřebám, charakteru cílové skupiny a dodržením jejich CI.

Ukázky šablon vytvořených na míru klienta

 

Vyplatí se nechat si vytvořit šablonu na míru?

Odpověď zní: jednoznačně ANO! Cena za vytvoření HTML šablony na míru se při prvním pohledu a srovnáním s provozními náklady e-mail marketingu může zdát vyšší.  Nicméně je třeba si uvědomit, že se nejedná o pravidelnou investici, ale investici jednorázovou s opakovaným využitím v průběhu až několika let.

Ceny za kompletní zpracování HTML šablony newsletteru se zpravidla pohybují mezi 12 a 20 tis. Kč. Záleží na požadavcích klienta, množství korektur, více variantách šablony i složitosti zpracování. Kompletní dodávka šablony pro Easy-Editor zahrnuje v ceně grafický návrh na základě CI, naprogramování šablony včetně responzivní verze, otestování v běžných e-mailových klientech a nasazení do účtu včetně zaškolení ovládání.

Sami uvažte, zdali např. 25-30% zlepšení výsledků kampaní a jasná identifikace s grafikou vaší společnosti Vám za takovouto jednorázovou investici stojí. A to nemluvě o snazší a jednodušší správě obsahu při tvorbě kampaně.

Příklad: Srovnání 2 firem – firmy A a firmy B

Srovnání bere v potaz shodnou cílovou skupinu, shodnou periodicitu rozesílání kampaní, horizont 1 rok a externí náklady na e-mail marketing, přičemž interní náklady jsou při využití šablony na míru také nižší. Rozdíl v efektivitě (v tomto případě click-rate) je vypočítán na základě dlouholeté znalosti statistik takovýchto kampaní.

Firma A je nedůvěřivá a přehnaně spořivá, zaplatí jen ty nejnutnější náklady a vše ostatní se snaží zvládnou vlastními silami. To platí i o návrhu šablony a komponování kampaní.

Firma B je firmou moderního typu, která se snaží outsourcovat činnosti, ve kterých nemá dostatečné znalosti a zkušenosti. Přenechává část práce odborníků a tak si nechá vytvořit i HTML šablonu newsletteru na míru.

Minimalizace nákladů
Firma AŠablona zdarma / vlastní tvorba
  • Náklady na pořízení šablony: 0 Kč
  • Provozní náklady: 18.000 Kč / rok
  • Celkové náklady za rok: 18.000 Kč
  • Cílová skupina: 10.000 osob
  • Pravidelnost rozesílání: 3x měsíčně
  • Click-rate: 4% = 400 kliknutí
  • Přínos za kliknutí: 10 Kč / kliknutí
  • Přínos celkem za rok: 144.000 Kč
  • (12 měsíců x 3 rozesílky x 400 kliknutí x 10 Kč)
  • Zisk celkem:  +126.000 Kč / rok

Jak je patrné, již za první rok se Firmě B investice do vytvoření HTML šablony na míru vyplatila. Další roky by obě společnosti měly již náklady shodné, přičemž přínos by měla vyšší Firma B.

Je samozřejmé, že výše uvedené hodnoty odrážejí pouze přímý kvantifikovatelný přínos, ale již neodrážejí přínos v podobě podpory PR, který je v případě na míru vytvořené šablony vždy vyšší.

Nutno podotknout, že interní náklady na samotnou přípravu kampaní jsou vždy u šablon vytvořených na míru klientovi mnohem nižší.

Menu