Umíme posílat SMS!

Kromě klasických e-mailových kampaní můžete nově v systému emailkampane.cz vytvářet a rozesílat SMS. Umožňujeme tak využít další marketingový kanál pro komunikaci se zákazníkem, a to v krátkém čase a vysokém dosahu. Příprava takové zprávy přitom není nijak složitá a díky zobrazení na mobilních zařízeních bude s velkou pravděpodobností zobrazena již krátce po odeslání.

Kdy a proč je vhodné využít SMS?

V dnešní době je každodenním pomocníkem většiny z nás chytrý telefon, na kterém si zobrazuje zprávy až 65 % lidí již těsně po probuzení. Tomuto trendu je tedy potřeba přizpůsobit i marketingové potřeby. V telefonu lze snadno přijímat SMS, hovory či e-maily. Mobilní marketing se stává čím dál populárnější, přesto ne všichni obchodníci ho využívají. Zatímco e-shopy ve využití SMS drží prvenství, jiné subjekty, jako jsou živnostníci, či malí a střední podnikatelé to často považují za okrajovou záležitost. Přicházejí tím ovšem o možnost chytře a jednoduše komunikovat se zákazníky.

V jakých případech je tedy vhodné využít SMS?

  • Reklamní sdělení
  • Pozvánka
  • Zapomenuté heslo
  • Potvrzení uživatelské aktivity
  • Zaslání promo kódu
  • Připomenutí nějaké akce či události
  • Soutěže
  • Časově omezené nabídky
  • Výzva k nějaké aktivitě
  • Zpětná vazba
  • Přání k narozeninám, svátkům (více zde)

Případů pro využití zpráv je mnoho a nespornou výhodou je téměř 100% míra přečtení a jednoduchost přípravy. Podle statistik mobilních operátorů si 60 % lidí přijatou SMS přečte do 30 minut od doručení a příjemce nemusí ani vlastnit chytrý telefon.  Využívejte SMS kampaně chytře v rámci automatických procesů. Poděkujte zákazníkovi například po nákupu, popřejte mu k svátku a zašlete mu slevu nebo mu třeba připomeňte jeho rezervaci.

Jak SMS využívat?

Rozesílat můžete dva typy zpráv – transakční SMS a SMS kampaně. Oba typy se od sebe liší svojí použitelností. Pokud chcete odesílat zprávy ihned, například jako potvrzovací SMS, oznámení v případě zapomenutého hesla, a jednoduše tehdy, kdy se očekává okamžité doručení – využijete transakční SMS. Pro hromadnou rozesílku na větší objem příjemců, například v reklamním sdělení, je vhodné použít SMS kampaně. Pokud není předem nastaven čas a datum rozesílky, jsou kampaňové SMS rozesílány se zpožděním max. 1 minuty.

Rozeslané zprávy lze poté různě řadit a filtrovat. Třídit zprávy můžete například podle data odeslání, telefonního čísla, obsažené e-mailové adresy nebo pro snadnější filtrování lze SMS označit také tagem (např. „nabídka“). Podle zadaných priorit je takto možné v systému přehledně vyhledávat a spravovat zprávy.

U všech SMS zpráv lze nastavit datum odeslání a odesílaná zpráva může mít vazbu na již existující e-mailový kontakt. Toto ovšem není podmínkou a zprávy lze rozesílat i samostatně bez vazby na stávající e-mailové adresy.

iphone_screenshot

Ukázka SMS kampaně

Z odesílaných zpráv je automaticky odstraněna diakritika a délka zprávy je 160 znaků. Lze spojit až 3 zprávy dohromady, takže maximální počet znaků je 480. Odesílací číslo, které se zobrazí příjemci zprávy je 6220 a posílat SMS lze do celého světa. Kromě ČR je povinnost zadávat předvolbu a cena se liší v závislosti na tom, zda chcete rozesílat po ČR, na Slovensko či do světa. Vaše SMS kampaň by měla mít vždy jasný cíl a vyzvat zákazníka k nějaké akci prostřednictvím stručné a jasné zprávy.

Chcete vědět více?

Pusťte se do své první SMS kampaně s emailkampane.cz. Pro aktivaci této funkce a ceník nás kontaktujte.

Menu