Správným načasováním newsletteru dosáhnete vyšších konverzí

Je lepší posílat newsletter v noci, přes oběd nebo na večer? V pondělí, středu nebo raději o víkendu? Věřte, že čas, kdy newsletter rozešlete, má přímý vliv na jeho výsledky, a tak se vyplatí znát ten správný timing. Ačkoliv je toto načasování u každé kampaně a skupiny zákazníků individuální, jsou dnes naštěstí k dispozici inteligentní nástroje, které toto rozhodování můžou usnadnit. Příkladem je inteligentní rozesílání v rámci služby emailkampane.cz.

Co se dozvíte ze statistik kampaně

Dnes se lze ze statistik jednotlivých kampaní dozvědět spoustu věcí, především informací o příjemci, které jdou dále využít ke zlepšování rozesílky a zefektivnění služeb, například:

  • kdo a kdy si váš e-mail přečetl,
  • kdo na co kliknul,
  • kdo se kdy odhlásil,
  • důvody nedoručitelnosti zprávy,
  • využívaný poštovní klient příjemce,
  • jak dlouho si příjemce četl e-mail, dokud ho nepřeposlal nebo nesmazal,
  • v jaké lokalitě se nacházel při čtení, a další.

Velmi důležité je také vědět, jak si které kampaně vedou v jednotlivých KPI napříč dny v týdnu i hodinami v rámci dne. Obecně platí, že při čtení statistik je lepší nesoustředit se na konkrétní čísla, ale porovnávat výsledky jednotlivých kampaní. Nebo ještě lépe, dívejte se na své statistiky a zjišťujte, jaký obsah se vašim čtenářům líbí nejvíce a kdy jsou nejvíce aktivní.

Kdy lidé nejvíce čtou emaily

Většina dosud provedených studií napříč různými regiony se shoduje na tom, že vhodné dny na rozesílání newsletteru jsou úterý, středa a čtvrtek. Je to docela logické. Pondělí jako začátek týdne bývá hektický, často spojený s plánováním týdne a poradami. V pátek zase panuje u většiny již víkendový režim, a tak open rate padá. Zajímavý může být i víkend, např. jako podpora nedělních nákupů v online shopech apod.

Zkuste při zasílání kampaně A/B test. Nastavte rozesílku na stejný čas ale rozdílné dny. Cílovou skupinu newsletteru rozdělte na menší části a na konci týdne budete mít podstatně jasnější představu o tom, který čas se osvědčil nejlépe.

Pokud jste rozhodnuti zvolit si správný timing svépomocí, nahlédněte ideálně do výsledků minulých e-mailingových kampaní. Podívejte se, v které hodiny byly nejvíce otevírány, který den v týdnu jste newslettery posílali a jaké měly průměrné výsledky. Tato data mohou být pro vás cenným vodítkem pro testy nebo přímé rozhodnutí.

Co o načasování říkají statistiky služby emailkampane.cz

Emailkampane.cz v rámci svého měsíčního newsletteru pravidelně zasílají statistiky užívání systému, kde se dozvíte spoustu užitečných informací, které mohou pomoci zlepšit rozesílku.
Dlouhodobé statistiky uvádí, že lidé si nejvíce zobrazují emaily v pondělí, úterý a ve středu, obecně je v tomto směru nejsilnější první polovina týdne. Víkend se ukazuje značně slabší. Nejméně úspěšná je sobota, ačkoliv si mnoho lidí nechává odkladné emaily z týdnu právě na víkend. O něco lepších výsledků dosahuje neděle, nicméně zde se promítá efekt zpětného čtení komunikace až při pondělku.

  • Zobrazení
  • Kliknutí
Inteligentní rozesílání od emailkampane.cz

Pokud nechcete ztrácet čas s plánováním odeslání kampaně, přenechte tuto práci umělé inteligenci. Nechte systém rozhodnout, kdy komu poslat e-mail. Emailkampane.cz pro každého příjemce vytváří jeho značně složitý model chování a ochoty si e-mail otevřít, případně v něm kliknout na libovolný odkaz. Pro uživatele je tato funkce zjednodušena při tvorbě kampaně pod jedním tlačítkem „Použít inteligentní rozesílku“, kdy se nastaví časové rozmezí odeslání a systém sám vyhodnotí pro koho a v jaký čas je odeslat kampaň nejvhodnější. Ke všemu za její využívání neplatíte nic navíc. Více se o této funkci dozvíte zde.

Chcete vědět více?

Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!

Menu