Sledování statistik u odkazu, aneb ne vždy je to vhodné

Vědět, kdo kliknul na který odkaz, je jeden ze základních přínosů e-mail marketingového systému. Určitě všem klientům doporučujeme mít zapnuté sledování prokliků a se získanými statistikami dále pracovat – např. obvolávat klienty, kteří klikli na detail nabízeného produktu.

Nicméně je třeba podotknout, že ne vždy je tato funkcionalita přínosem. V případě, že uvádíte ve vašem obchodním sdělení viditelnou URL adresu, například stylem “Více informací naleznete na webu www.emailkampane.cz.”, doporučujeme ve vlastnostech odkazu nastavit hodnotu parametru Sledovat proklik: Ne.

Postup nastavení:

1. Klikneme na libovolný odkaz pravým tlačítkem myši a vybereme z nabídky Změnit odkaz

Změnit odkaz

2. Ve spodní části záložky Informace o odkazu najdeme parametr Sledovat proklik a z nabídky vybereme Ne. Poté klikneme na tlačítko OK.

Sledovat proklik

A důvod proč nesledovat prokliky viditelných URL adres?

Je to prosté. Abychom mohli sledovat prokliky u jednotlivých odkazů, nahrazujeme tyto odkazy speciální automaticky vygenerovanou URL adresou směřující na naše sledovací servery, kde se proklik zaznamená, všechna data o uživateli se uloží a uživatel je ihned přesměrován na původní URL, aniž by cokoliv zpozoroval (jedná se o jednotky ms).

Takovéto přesměrování ničemu neodporuje, nebrání a je jedinou možností jak sledovat chování uživatelů. Avšak v případě, kdy je použita viditelná URL adresa (viz. výše) a neshoduje se s URL adresou, na kterou odkazuje (v tomto případě naše sledovací servery), může být tento odkaz označen jako pokus o phishing a zpráva tak může dostat příznak SPAMu.

Proto doporučujeme používání viditelných URL adres omezit, případně u takovýchto odkazů nesledovat prokliky (tj. odkazy nebudou nahrazeny).

Pro pokročilé:

V případě, že se pohybujete přímo ve zdrojovém kódu newsletteru a nechcete u odkazu sledovat prokliky, přidejte do příslušném tagu <a> parametr followclick=”no”.

Menu