Popřejte jednoduše klientům k svátku či narozeninám

V dnešní době již s automatizací marketingových e-mailů není problém. Automatické kampaně šetří čas a pracují vlastně za vás, sami reagují na předem stanovené podněty a oslovují vaše klienty samostatně bez vašeho zásahu. Takovým podnětem můžou být například zákazníkovy narozeniny či svátek. Stačí znát jméno a datum narození klientů, nastavit kampaň a nechat systém rozesílat přání za vás. Navíc speciální dárky či marketingové akce k narozeninám a svátkům klientů jsou již běžným arzenálem většiny společností pracujících s daty svých zákazníků. Automatizaci lze samozřejmě využít pro mnoho účelů – podrobnější informace naleznete zde.

Jak zjistit, kdy má klient svátek či narozeniny? Většina obchodníků k tomu používá údaje o klientovi z jeho registrace do věrnostního programu, pokud obsahuje pole pro vyplnění jména či data narození. Lze je také obdobně zjistit z předešlého nákupu nebo při další komunikaci s klientem.

Proč takové kampaně vůbec dělat?

Personalizovaná kampaň na narozeniny či svátek působí na klienty jako mnohem lepší důvod k nákupu než většina ostatních e-mailových kampaní. Tento druh kampaní dosahuje až čtyřnásobně lepších výsledků, než je tomu u běžných kampaní dané společnosti. Samozřejmě velikost benefitu a adresnost narozeninové či sváteční nabídky může ve výsledku také sehrát svou roli, i tak se ale opakovaně potvrzuje, že tento druh nabídky na lidi prostě funguje. Navíc vhodným přáním své klienty jistě potěšíte.

Tvorba sváteční kampaně v Easy Editoru

Které kampaně jsou efektivnější?

Je důležité vzít na vědomí, že rozložení narozenin Čechů v rámci kalendářního roku je víceméně rovnoměrné. Narozeniny musíme mít v některý z kalendářních dnů v roce všichni. U svátků ovšem neplatí ani rovnoměrné rozložení, ani fakt, že jsou všechna jména zákazníků obsažena v českém kalendáři. Sváteční kampaň nedostane určitá část vašich klientů a je s tím třeba počítat.

Ta nejpopulárnější jména dosahují až 20x vyšší četnosti, než je průměr připadající na jeden kalendářní den. Červen coby nejsilnější měsíc v tomto ohledu tvoří v objemu klientů, kteří mají v daném měsíci svátek až trojnásobek května nebo října, a to už samozřejmě není zanedbatelný rozdíl. Když si uvědomíte, že kalendářní měsíc má přibližně 30 dní, tak některé dny dokážou mít efekt téměř celého měsíce. Říkáte si: “No a co?”. Jenže ono to má pro marketing poměrně významné důsledky. Pokud například nabízíte k sváteční kampani dárek či slevu, tak trojnásobně vyšší hodnota v jednom měsíci oproti jinému bude znatelná.

Na rozdíl od narozeninových akcí, které mohou přinášet relativně stabilní výsledek v průběhu celého roku, sváteční kampaně budou třeba v takovém lednu nebo květnu citelně slabší. Je tedy potřeba vědět předem, že přínosy kampaně nebudou zkrátka v některých měsících tak silné.

Moderní přání s emailkampane.cz

V rámci emailkampane.cz víme, že přání k svátku či narozeninám je třeba vytěžit skutečně efektivně. Stejná příležitost se totiž neopakuje častěji než jednou za rok. Svému zákazníkovi tak můžete jednoduše popřát, zaslat mu slevový voucher, připomenout se a potěšit ho. Služba umožňuje plně automaticky posílat přání k svátku podle českého, slovenského a polského kalendáře. Vytvoření je stejně jednoduché jako u běžné kampaně.

Specialitou je pak kalendář psích jmen určený především pro prodejce psích potřeb nebo prostě pro milovníky psích mazlíčků. Více informací o možnostech automatických kampaní naleznete zde.

Chcete vědět více?

Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!

Menu