Jak na doručitelnost e-mailů?

Pracně připravíte svoji kampaň, otestujete, rozešlete, čekáte na výsledek a najednou vám zpráva skončí ve složce SPAM? Nezoufejte, máme řešení 🙂
V tomto článku jsme pro vás připravili informace a doporučení, jak se této situaci vyhnout.

1. Máte správně nastavenou svoji odesílací doménu?

Naprostým základem úspěšné odesílky je správné nastavení vaší rozesílací domény. Co je to rozesílací doména? To je ta část za zavináčem, pokud tedy rozesíláte z adresy newsletter@emailkampane.cz, je vaše rozesílací doména emailkampane.cz.

Právě u této domény musíte mít správně nastaveny 4 DNS záznamy:

Kompletní návod pro jejich nastavení najdete zde.
Zkontrolovat správnost nastavení můžete v našem on-line toolu dns.emailkampane.cz.

2. Posíláte pouze na ověřené kontakty?

Aby byla kampaň úspěšná a v pořádku se doručovala, je velmi důležité používat jen svoji vlastní, ověřenou a aktuální databázi kontaktů.

  • Nikdy nekupujte databázi kontaktů od jiného subjektu! Výsledek se zcela jistě nedostaví a ohrozíte svoji reputaci!
  • Všechny kontakty ve vaší databázi by měly projít tzv. double-opt-in potvrzení, tj. máte ověřenou existenci této adresy. Od všech kontaktů máte také aktuální souhlasy dle GDPR.
  • Bohužel nelze očekávat, že vezmete 10 let starou databázi kontaktů, rozešlete kampaň a okamžitě se dostaví oslnivé výsledky.
  • Nezasílejte e-maily na neexistující kontakty. Emailkampane.cz takovéto kontakty odhalí a vyřadí je z následujících rozesílek.

3. Nepoužíváte nevhodná slova?

Abyste zabránili tomu, že e-mail pravděpodobně skončí ve SPAM složce, následujte tyto zásady.

  • V předmětu e-mailu nepoužívejte velká písmena, vykřičníky, otazníky a slova jako „sleva“, „zadarmo“ nebo „super akce“.
  • Obsah zprávy by měl být relevantní pro daného příjemce.
  • Využívejte personalizaci – oslovení v 5. pádu dle pohlaví, individuální nabídky.
  • Zkontrolujte si platnost všech odkazů.
  • Nepoužívejte nevhodná slova – „viagra“ apod.

4. Neposíláte přílohy?

Jako jedni z posledních poskytovatelů e-mail marketingu vám umožňujeme ke kampaním přidávat přílohy. Proč to ale nedoporučujeme?

  • Zvyšuje se tím celková velikost e-mailů, což je jak proti oficiálním doporučením, tak se tím zpozdí rozeslání celé kampaně.
  • Otevření přílohy nedokážete měřit – použijte raději odkaz, kde si příjemce může dokument stáhnout.
  • Limit na velikost přílohy mají různé servery různě nastavený a nemůžeme tak dopředu určit, zda váš e-mail bude v pořádku doručen.

5. Kontrolujte SPAM testy

Při tvorbě kampaně vám umožňujeme provést základní SPAM testy a upozornit na základní nedostatky. K tomuto testu využíváme SpamAssassin ve standardním nastavení. Pro minimalizování rizika označení newsletteru jako SPAM je nutné splnit všechny uvedené body a pravidla.

6. Nepleťte si SPAM a PROMO složku

Gmail.com, Seznam.cz, Centrum.cz a další zavedli PROMO složku z jednoduchého důvodu – oddělit soukromou korespondenci od té obchodní. Není tak možné očekávat, že zrovna vaše newslettery budou končit v primární složce, protože to tak chcete. Byla by to chyba poskytovatelů freemailu a tento stav se budou snažit zvrátit. Doručení do PROMO/HROMADNÉ složky ale nutně neznamená nižší open-rate nebo úspěšnost, naopak! Příjemci zde konkrétně hledají obchodní nabídky, když mají potřebu a v tu chvíli může váš e-mail zaujmout.

7. E-maily jsou stále označovány jako SPAM?

Pokud dodržujete všechny výše uvedené zásady a stále jsou vašem e-maily označovány jako SPAM, kontaktujte svého poskytovatele e-mailové schránky. Ten by vám měl být schopný na základě analýzy sdělit důvody tohoto stavu. Za naši službu dokážeme e-maily sledovat do chvíle přijetí cílovým mailovým serverem a potvrdit si s ním toto přijetí. Jaká bude další cesta e-mailu  bohužel nejsme schopni analyzovat.

Menu