HowTo: Jak správně nastavit odhlašovací dotazník?

HowTo

Při rozesílání hromadných e-mailů se dříve nebo později setkáte s adresáty, kteří Vaše e-maily už dostávat nechtějí. V takovém případě musí mít adresát ze zákona možnost se jednoduše a bezplatně odhlásit z odběru obchodních sdělení. Odhlášením odběratele sice přijdete o jeho souhlas se zasíláním obchodních sdělení, avšak neztrácíte obchodní příležitost. V dnešní lekci “HowTo” se pojďme podívat na možnosti z odhlášení uživatele vytěžit maximum pomocí odhlašovacího dotazníku.

V systému emailkampane.cz existuje u každé rozesílky možnost přidat dotazník pro odhlášené uživatele, tuto možnost vřele doporučujeme využít, protože dotazník pro odhlášené uživatele je:

  • cenný zdroj zpětné vazby
  • důkaz vašeho zájmu o klienty
  • poslední prostor, kde přesvědčit zákazníka o vašich kvalitách
  • potvrzení toho, že nerozesíláte SPAM

Dotazník pro odhlášené uživatele se nastavuje před vlastní rozesílkou kampaně v “Kroku 4 – Nastavení kampaně”. Nastavením volby “Zjišťovat důvody odhlášení” na “Ano” se rozvinou pole pro vložení vašich cílených dotazů:

Zjišťovat důvody odhlášení

Volba “Zjišťovat důvody odhlášení”

Celkem můžete vložit až 5 cílených dotazů, které se zákazníkovi zobrazí při kliknutí na odkaz “Odhlášení z odběru obchodních sdělení”, který se automaticky vkládá do každého e-mailu. Zákazník pak dostane na výběr z předdefinovaných odpovědí. Pokud byste nevěděli jaké dotazy zákazníkovi položit, jsou pro vás připraveny 3 vzorové otázky přímo ve formuláři:

  • K odběru e-mailů jsem se nikdy nezaregistroval.
  • E-maily pro mě již nejsou zajímavé.
  • E-maily jsou doručovány moc často.

Ačkoli jsme tyto dotazy volili na základě našich dlouhodobých zkušeností s e-mail marketingem, doporučujeme přidat ještě vaše konkrétní dotazy. Obecně je při odhlášení zákazníka dobré zjistit skutečný důvod jeho nespokojenosti, který vám pomůže příští kampaň postavit opět o něco lépe. Nejčastěji se problémy týkají: kvality databáze adresátů, obsahu newsletterů a neméně často pak i jejich frekvence. Setkáváme se však i se situacemi, kdy zákazníci evidují zvýšený počet odhlášení při uvádění nových produktů ve svých e-shopech – zejména se to týká sortimentních skupin. Dotazník vám proto pomůže získat prostor pro cílení na zákazníka, např. uveřejněním možnosti “Obsah pro mě byl nezajímavý, ale zajímám se o produkt řady XY”. S takovou informací můžete dále pracovat a zákazníka kontaktovat např. telefonicky.

Doufáme, že vám tato užitečná funkce opět pomůže k lepším výsledkům vašich e-mail kampaní.

Menu