HowTo: Jak nastavit parametry v odkazech

HowTo

Od 1.7.2014 jsme pro vás připravili novou funkci – zástupné znaky v odkazech. V dnešním díle HowTo se podíváme na to, jak tyto znaky nastavit…

Proč je to novinka?

Do teď bylo v systému možné nahrazovat jednotlivé obsahové bloky nebo i slovní spojení buď přednastavenými hodnotami nebo údaji z vlastní databáze. Pokročilejší uživatelé toto využívají nejen pro personalizované oslovení, ale i například pro výpis bodových kont, zasílání unikátních přístupových hesel uživatelům apod.

Systém tak na předem definovaná místa vložil požadované hodnoty a v rámci rozesílky pak vygeneroval každému příjemci unikátní obsah. Toto však neplatilo pro odkazy, neboť ty jsou při rozesílání nahrazeny automaticky generovaným hashem, který umožňuje jejich sledování a počítání statistik. Tedy až do teď …

Co mi to přinese? Chci vědět víc…

Nyní můžete do svých kampaní vkládat URL odkazy, které budou personalizované pro každého příjemce pomocí vámi vložených atributů, snáze tak propojíte Emailkampane.cz s vaším vlastním systémem a budete moci sledovat podrobné statistiky v našem systému.

Zjednodušeně řečeno – pro každého zákazníka nyní můžeme personalizovat i cílový odkaz nebo web pomocí parametrů a přitom stále budete mít platné souhrnné statistiky kampaně.

Jak to funguje?

Kdekoliv v textu kampaně můžete vytvořit nový odkaz standardním způsobem a za použití zástupných znaků do něj vložit požadované atributy. Seznam dostupných zástupných znaků (atributů) naleznete v Administraci v sekci Kontakty –> Nastavení atributů.

Příklad:

Pokud bychom chtěli každému zákazníkovi zobrazit personalizovanou stránku, potřebujeme v URL předat základní údaje o jménu, příjmení a e-mailové adrese. Tyto údaje máme standardně uloženy v atributech kontaktu a do obsahu je můžeme automaticky generovat po vložení zástupných znaků %jmeno%, %prijmeni%, %email%.

Do editoru proto vložíme odkaz ve tvaru:
http://www.domena.cz/?email=%email%&jmeno=%jmeno%&prijmeni=%prijmeni%

Při rozesílce kampaně se odkaz nahradí každému příjemci jeho unikátním znakem.
V případě uživatele “František Novák, frantisek@seznam.cz” se hodnoty nahradí následovně:
http://www.domena.cz/?email=frantisek@seznam.cz&jmeno=František&prijmeni=Novák

Pro uživatelku “Andrea Maříková, andruska@yahoo.com” pak bude vypadat takto:
http://www.domena.cz/?email=andruska@yahoo.com&jmeno=Andrea&prijmeni=Maříková

Ve statistikách však uvidíte původní odkaz se zástupným znakem %email%, tj. ač jsou odkazy ve výsledku různé pro každého příjemce, tak statistiky jsou agregovány na jedno místo. Ve vaší aplikaci pak můžete rozpoznat konkrétního příjemce e-mailu a např. mu zobrazit unikátní obsah, nebo trackovat jeho pohyb. V celkových stastitikách kampaně ale uvidíte přehled kliknutí za všechny odkazy dohromady – pořád tak můžete sledovat CTR (“proklikovost”) daného odkazu přes celou kampaň.

Je to super, ale má to nějaká omezení?
Pouze jedno, ale za to celkem logické. Odkaz vždy musí začínat identifikací protokolu tj: “http://”, tzn. pokud budete mít v systému svůj atribut, který bude obsahovat celou URL adresu, nemůžete v editor vložit odkaz %url%. Jako atribut tak musíte využít např. jen část www.domena.cz a jako odkaz v editoru nastavit http://%url%.

Kreativitě se ale meze nekladou…

V odkazu samozřejmě můžete použít více zástupných znaků najednou (viz příklad výše), zde nejsou aplikována žádná omezení, takže se těšíme na kreativní a personalizované kampaně a landing pages 😉

Menu