Heatmapa – sledujte, co zajímá čtenáře vašich newsletterů!

Služba Emailkampane.cz přináší užitečnou novinku, kterou ocení zejména ti, kdo chtějí analyzovat úspěšnost svých proběhlých kampaní, aby ty nadcházející mohly být ještě o kus úspěšnější. Výsledkem clicktrackingu neboli sledování, kam uživatel kliká v rámci newsletteru, není nic jiného než tzv. “tepelná mapa” (heatmapa), která vizualizuje, jakým místům věnují příjemci zprávy největší pozornost. Právě tuto funkci nyní uživatelé najdou v administraci naší služby pod záložkou Statistiky.

Heatmapa vám formou číselných bublin znázorněných přímo na popředí odeslaného newsletteru názorně ukáže, kolik uživatelů v něm kliklo na které místo. Tyto počty kliků na vybraná místa obsahu zprávy mohou být jasným vodítkem pro plánované změny a dosahování vyšší efektivity v dalších kampaních. Pokud si danou bublinu rozkliknete, uvidíte navíc kompletní seznam příjemců, kteří tak učinili.

Princip novinky je tedy poměrně jednoduchý, ale jeho přínos pro tvůrce obsahu je velký. První dojem z e-mailového newsletteru ihned upoutá naši pozornost na několik desetin sekundy, během nichž se rozhodneme, zda jej rovnou přesuneme do koše, nebo mu dáme ještě nějakou tu šanci. Typická vlastnost příjemců e-mailingu je, že obsah zpráv příliš nečtou, ale jen skenují – vnímají vizuálně nejvýraznější body. Háček je v tom, že odesílatel newsletteru a jeho příjemce mohou tyto body vnímat odlišně, a tak se reálné chování koncového čtenáře vůbec nemusí shodovat s původním očekáváním tvůrce obsahu zprávy. Heatmapy umožňují tvořit kampaně na základě reálného chování příjemců namísto nespolehlivých předpokladů.

Žádný jiný nástroj než heatmapy Vám nedá lepší přehled o popularitě jednotlivých elementů v rámci newsletteru, jako jsou obrázky, rozložení odkazů a různých grafických prvků, např. tlačítek. V žádném jiném nástroji se nedozvíte tak snadno, co příjemci ignorují a co je naopak zajímá. Heatmapy jsou efektivním pomocníkem pro každého, kdo to se svým e-mail marketingem myslí vážně a komu není lhostejné, co zajímá nebo nezajímá jeho čtenáře. Pomohou zejména těm, kdo přemýšlejí, jak rozložit obsah svých newsletterů tak, aby dosáhli kýženého cíle – získat klienta.

Chcete vědět více?

Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!

Menu