+420 773 126 228
helpdesk@emailkampane.cz
Emailkampane.cz
Facebook
LinkedIn
RSS
logo_krivky_v2_upravene_blog
  • Blog
    • HowTo
    • Best Practice
    • CRM
    • Informace z e-mail marketingu
    • Bezpečnostní upozornění
    • Affiliate program
    • Nezařazené
  • Funkce
  • Kontakt

Co lze vyčíst ze statistik?

30.8.2015Funkceadmin

Odeslat kampaň je jedna věc, efektivně pracovat s výsledky statistik, pak věc druhá… a možná o to důležitější, protože právě v datech se skrývá největší síla. Správnou interpretací statistik lze docílit mnohem vyšší efektivity celého e-mail marketingu.

Globální, neboli souhrnné statistiky o kampani

Ke každé odeslané kampani se automaticky generují tzv. globální statistiky, které poskytují souhrnná data o výsledcích dané kampaně a představují tak základní manažerský přehled. Obecně lze sledovat tzv. pozitivní cestu e-mailu, nebo tzv. negativní cestu e-mailu.

Pozitivní cesta e-mailu se skládá z kroků:

cesta_pozitivni

V tomto případě sledujeme zejména parametry:

  • Open-rate – % otevřených e-mailů příjemcem z celkového počtu odeslaných e-mailů. Zároveň rozlišujeme celkové a unikátní hodnoty
  • CTR (Click-rate) – % prokliků na odkazy v e-mailech z celkového počtu odeslaných e-mailů.
    Zároveň i zde rozlišujeme celkové a unikátní hodnoty

Celkové vs. unikátní hodnoty:

  • Unikátní hodnoty – zohledňují úkon příjemce pouze jednou – lze z nich tedy vyčíst přesný počet příjemců, kteří si e-mail přečetli, nebo klikli na odkaz
  • Celkové hodnoty – sledují celkové trendy v chování příjemců, jsou podstatné pro zjištění, zda newsletter zaujal více než jednou – tj. zohledňují opakované chování příjemců

Jak úspěšně vytěžit pozitivní cestu e-mailu? Zkuste např. Follow-up seznam.

Negativní cesta se pak větví podle typu problému:

cesta_negat1

V tomto případě je nutné analyzovat důvod nedoručení, nejčastěji se jedná o:

  1. Tvrdou chybu – např.: doména/schránka neexistuje – takový e-mail je vhodné vyřadit z databáze (Emailkampane.cz ho pro vás automaticky deaktivují ze všech dalších rozesílek, abyste nedostali negativní scóre)
  2. Měkkou chybu – např.: schránka je plná – v takovém případě nezbývá než počkat až se schránka uvolní
  3. Zásah antispamu / antiviru – Zde se nejčastěji jedná o hodnocení obsahu e-mailu, nebo chování skupiny příjemců v rámci freemailu. Pro více informací si přečtěte:
    1. Specifika složky SPAM na Seznam.cz
    2. AntiSpam politika Seznam.cz
    3. AntiSpam politika Centrum.cz
    4. AntiSpam politika Gmail.com

Zároveň doporučujeme zkontrolovat SPF záznam

cesta_negat2

V tomto případě zkuste:

  1. Ověřit, že e-mail nezůstal ve složce hromadné apod.
  2. Zkontrolujte, že předmět e-mailu je dostatečně výstižný
  3. Přesvědčte se, že e-mail je poutavý i bez obrázků (viz použití profesionální šablony)

cesta_negat3

V tomto případě zkuste:

  1. Zkontrolujte, že předmět e-mailu je dostatečně výstižný
  2. Přesvědčte se, že e-mail je poutavý i bez obrázků (viz použití profesionální šablony)

cesta_negat4

V tomto případě zkuste:

  1. Zkontrolujte, že předmět e-mailu je dostatečně výstižný
  2. Přesvědčte se, že e-mail je poutavý i bez obrázků (viz použití profesionální šablony)
  3. Ověřte, že adresát je stále aktuální
  4. Prověřte důvod odhlášení!

Věděli jste...

Proč Emailkampane.cz nezobrazují počet doručených, nýbrž počet nedoručených e-mailů?

Protože hrajeme fér a zobrazujeme pouze data, která máme potvrzená. Doručení e-mailu se dá ověřit pouze tak, že server příjemce odešle pozitivní zprávu o přijetí e-mailu zpět anebo uživatel potvrdí doručení nějakým svým úkonem (např. Načtení obrázků, nebo kliknutí na odkaz).

V dnešní době však server často pozitivní zprávu zpět nepošlou a my tak musíme čekat na úkon příjemce. Abychom byli fér, sledujeme e-maily po celou dobu platnosti a statistiky automaticky aktualizujeme. Na rozdíl od konkurentů nezobrazujeme e-maily bez potvrzeného doručení jako doručené, nýbrž férově říkáme, že čekáme…

tabulka_zony

Related Articles

Kontrola odkazů

31.8.2015admin

SPF záznam aneb zlepšení míry doručení

25.2.2014admin

Etický kodex e-mailingu Seznam.cz

14.12.2014admin

Vyhledat na blogu

Kategorie

  • Affiliate program (1)
  • Best Practice (29)
  • Bezpečnostní upozornění (6)
  • CRM (6)
  • Funkce (24)
  • HowTo (29)
  • Informace z e-mail marketingu (25)
  • Nezařazené (2)
  • Vývojáři a integrace (4)

Nejnovější příspěvky

  • Správným načasováním newsletteru dosáhnete vyšších konverzí
  • Mobilní zařízení a jejich progresivní nárůst mezi poštovními klienty
  • Improve Your Delivery – Domain Settings
  • Přínosy integrace produktu emailkampane.cz s eWay-CRM
  • Jak se změnily spam filtry a základní pravidla odesílání e-mailů

Štítky

akce api can-spam crm csv databáze dns doručitelnost emailkampane eWay-CRM excel follow-up gdpr gmail heatmapa import integrace kontakt list kontakty link checker mailchimp mail tester Microsoft Dynamics CRM nacesty.cz nastavení obrázky odhlašovací dotazník odkaz oslovení personalizace proklik přímý marketing příprava kampaně sběr kontaktů seznam.cz sledování spam spam score spf statistiky testování url XML zbozi.cz šablona newsletteru

Nejnovější příspěvky

  • Správným načasováním newsletteru dosáhnete vyšších konverzí
  • Mobilní zařízení a jejich progresivní nárůst mezi poštovními klienty
  • Improve Your Delivery – Domain Settings
  • Přínosy integrace produktu emailkampane.cz s eWay-CRM
  • Jak se změnily spam filtry a základní pravidla odesílání e-mailů
  • Přímý marketing nemá obtěžovat, ale prodávat. Jakou formu zvolit?
  • Jednoduché API aneb synchronizujeme kontakty

Kategorie

  • Affiliate program (1)
  • Best Practice (29)
  • Bezpečnostní upozornění (6)
  • CRM (6)
  • Funkce (24)
  • HowTo (29)
  • Informace z e-mail marketingu (25)
  • Nezařazené (2)
  • Vývojáři a integrace (4)

Štítky

akce api can-spam crm csv databáze dns doručitelnost emailkampane eWay-CRM excel follow-up gdpr gmail heatmapa import integrace kontakt list kontakty link checker mailchimp mail tester Microsoft Dynamics CRM nacesty.cz nastavení obrázky odhlašovací dotazník odkaz oslovení personalizace proklik přímý marketing příprava kampaně sběr kontaktů seznam.cz sledování spam spam score spf statistiky testování url XML zbozi.cz šablona newsletteru
P.S. Budeme rádi, když si nás „lajknete“ na LinkedIn
© Copyright by Emailkampane.cz