Antispam politika Seznam.cz

V dnešním díle povídek o antispam politice významných freemail providerů se podíváme na Seznam.cz

 

Seznam.cz je největší hráč v oblasti poskytování freemailů na trhu v ČR a jako takový samozřejmě udává směr.  Není bez zajímavosti, že antispam politika Seznam.cz je celkem benevolentní – zřejmě i proto, že Seznam.cz sám využívá potenciál svých uživatelů ke komerčním účelům … nicméně ani tak není radno jej dráždit …

Seznam.cz se obecně řídí legislativou ČR (potažmo EU)  a aplikuje standardní technická pravidla v rámci antispamové politiky. V poslední době se i u tohoto providera zabydlují behaviorální modely – tj. vyhodnocování chování ostatních příjemců kampaně a podle toho ovlivnění dalšího života e-mailu.

Co tedy, kromě obecným pravidel, platí na Seznam.cz?

Pro detailnější informace je opět vhodné pročíst stránky podpory Seznamu – např. http://fbl.seznam.cz/ , avšak Seznam.cz má informace roztříštěné v různých zdrojích.

Vesměs je tedy nutné vzít v potaz:

  • Seznam.cz neumožňuje whitelisting, ale pokud kampaně splňují legislativní standard, tak je principiálně neblokuje
  • Posílejte nabídky jen na adresy, které jste sami získali
  • Neposílejte žádosti o souhlas se zasíláním nabídek samostatně
  • Příjemcům v databázi posílejte jen nabídky na to, s čím udělili souhlas
  • Odesílatelem nabídky musí být držitel souhlasu
  • V patičce e-mailu informujte příjemce, na kterou adresu e-mail posíláte a kde jste kontakt získali
  • Odstraňujte z databáze adresáty, od kterých se zprávy vracejí jako nedoručené
  • Nezatajujte skutečného odesílatele

Obecně doporučujeme řídit se legislativními požadavky ČR a EU a samozřejmě respektovat soukromí příjemců a jejich právo na odhlášení odběru z obchodních sdělení. Pokud se tímto budete řídit, nebudete mít u Seznam.cz markantnější problémy.

Menu