CAN-SPAM Act, aneb kdo definuje co je to SPAM?

Často se setkáváme s dotazy na téma “Co je už SPAM a co ne?”, “Co mám udělat proto, abychom nebyli považovaní za spammery?”, “Kdo to rozhoduje?”. Dnešní článek proto pojmeme trochu atypicky a sice výletem do zahraničí – konkrétně do USA.

Spojené státy patrně hrají prim jak v internetových službách, tak v marketingu, a jak známo tak v legislativních nařízeních a směrnicích – nutno uznat, že v tomto jim EU šlape statečně na paty.

Jednou z legislativních úprav je tzv. CAN-SPAM Act. V podstatě se jedná o soubor pravidel, které je nutné dodržovat nejen při rozesílání hromadné pošty, ale jakékoliv e-mailové komunikace v business sféře. Zajímavé je, že na tento předpis se odvolávají všichni velcí američtí ESP (E-mail Service Provider), čili naši konkurenti. V podstatě to funguje tak, že pokud Vaše e-maily poruší jakoukoliv z uvedených podmínek, jsou automaticky považovány za SPAM a nemusí být doručeny, či jejich rozesílka může být odmítnuta bez náhrady!

Vzhledem k současnému trendu globalizace nikoho nepřekvapí, že podobné principy do svých zákonů přejímá i EU a ČR, byť je specifikuje lehce odlišně a klade na různé principy různý důraz.

Celý CAN-SPAM Act si můžete přečíst po kliknutí na odkaz, proto si dovolíme jen stručně shrnout nadpisy hlavních pravidel, abyste mohli lépe optimalizovat své newslettery:

  1. Nepoužívejte zavádějící hlavičkové údaje e-mailu typu “Od:”, “Komu:”, “Re:” apod.
  2. Nepoužívejte zavádějící předmět e-mailu – Předmět má souviset s obsahem e-mailu
  3. Označte váš e-mail jako obchodní sdělení
  4. Sdělte příjemci vaše kontaktní údaje
  5. Dejte příjemci možnost odhlásit se (Pozn.: Emailkampane.cz řeší automaticky)
  6. Vyřiďte odhlášení obratem (Pozn.: Emailkampane.cz řeší automaticky)
  7. Sledujte, co je rozesíláno pod vaším jménem – z odpovědnosti se nelze vyjmout svěřením rozesílky třetí osobě!

V případě jakýchkoliv pochyb o vašich newsletterech nás neváhejte kontaktovat!

Tým Emailkampane.cz

 

 

Menu